
- Táto udalosť sa už uskutočnila.
43 Koniec mýtom o nepočujúcich

Na základe osobných skúseností a získaných informácií si vo vedomí tvoríme sociálne stereotypy – stabilné súhrny predstáv. Cez ich prizmu vnímame ľudí, vzťahy, udalosti. Čím viac skúseností a informácií máme, tým je naša predstava bližšia skutočnosti. Čo vieme o nepočujúcich? Koľkí z nich sú nemí? Vedia čítať, šoférovať, tešiť sa z kultúry, vzdelávať sa, zamestnať sa, podnikať? Majú menšiu slovnú zásobu a citlivosť ku gramatike? Ovplyvňuje postihnutie ich inteligenciu? Rodia sa viac počujúcim či nepočujúcim? Kedy vieme identifikovať u dieťaťa sluchové znevýhodnenie? Kompenzačným zmyslom sluchovo postihnutého je zrak — vedia všetci odčítavať z pier? Aká je univerzálnosť posunkového jazyka? Ak potrebujú pomoc počujúcich, tak v čom?
uznávaná profesorka v odbore špeciálna pedagogika, CODA dieťa (počujúce dieťa nepočujúcich rodičov)